Gouden tips sportvoeding advies: Do’s en Don’t advies video


Sportvoedingsdeskundige Henk-Jan Koershuis van SportvoedingWebshop.com is op vrijdag en zaterdag aanwezig op de expo.
Hij deelt daar zijn kennis en ervaring. Nu al meer weten?
Bekijk zijn advies video en sta optimaal voorbereid aan de start. Meer weten? Bezoek Henk-Jan op de stand of doe je voordeel met deze gouden video tips.

ADVIES IN SPORTVOEDING | BEL, MAIL OF KOM LANGS OP DE EXPO IN ROTTERDAM
We beschikken over ontzettend veel kennis. Jarenlange ervaring, theoretische achtergrond en zelf ook sportmannen in hart en nieren. Wij willen jou dan ook voorzien van de best mogelijke adviezen rondom de Rotterdam Marathon. Maak gebruik van onze kennis: het is onze passie!

Sportvoeding voor marathon lopers biedt ontzettend veel voordelen. Er is nog veel onduidelijkheid op dit gebied. Natuurlijk; vrijwel alle hardlopers die de (halve) marathon lopen zijn wel bekend met energie gels. Maar hoe zit het met de overige mogelijkheden als het gaat om sportvoeding? En voor 10km lopers? Is het gebruik van sportvoeding dan eigenlijk wel zinvol? Wat is de rol van koolhydraat stapelen? Hoe ziet het ideale sportontbijt eruit? Hoe kan je door een goede voedingsstrategie in 95% van de gevallen kramp voorkomen? En wat is de rol van het herstel van je lichaam als je je duur en intensiteit gaat opvoeren? Wellicht speelt gewichtsverlies nog een rol in jouw voorbereiding. Hoe pak je dat aan? Kortom; genoeg te bespreken en te delen als het gaat om het gebruik van sportvoeding, zodat jij het maximale uit je sport kan halen. Dát is wat ons drijft en energie geeft.

ALLES BEGINT BIJ GEZONDE BASISVOEDING
Sportvoedingsdeskundige Henk-Jan Koershuis: Daar begint het mee; gezonde basisvoeding. Maar wat is eigenlijk gezonde basisvoeding? Je kan gebruik maken van sportvoeding. Maar als de basis niet op orde is, is sportvoeding bijna nutteloos. Plat gezegd: ‘Ga eerst goed eten!’. In de wereld van voeding en informatie is het lastig om soms de juiste keuzes te maken. In de afgelopen jaren sprak ik duizenden sporters via lezingen. Mijn collega Gert sprak vele sporters via onze winkel. In al die jaren ben ik tot de conclusie gekomen dat het triest gesteld is met onze voeding inname. Het is wellicht hard hoe ik het zeg, maar ik sta volledig achter mijn uitspraak: “als het gaat om gezonde voeding zijn vele mensen volledig de weg kwijt”. Dus besloten wij hier iets mee te gaan. Het resulteerde in ons denken over gezonde basisvoeding: ‘De Beste Verliezer’ heet deze filosofie. De Beste Verliezer gaat om het Verliezen van slechte eetgewoontes en – indien gewenst – het Verliezen van gewicht. Door het maken van de juiste keuzes. Als het gaat om het maken van de juiste keuzes over basisvoeding, gingen wij de supermarkt in. Daar worden de keuze gemaakt. En of je nou 10km een halve of een hele marathon wilt lopen? Goede voeding is cruciaal. Daarom tip ik je graag op de supermarkt tour De Beste Verliezer video’s:

DE SUPERMARKT TOUR EN GOUDEN VOEDING RICHTLIJNEN BESTAAN UIT:
1: De grote Supermarkt Voeding Tour
2: Brood en beleg | Supermarkt Voeding Tour
3: Ontbijtgranen | Supermarkt Voeding Tour
4: Groente en Fruit levensader | Supermarkt Voeding Tour
5: Pasta, Rijst, Aardappelen? Of… | Supermarkt Voeding Tour
6: Tussendoortjes. Koek. Snoep en… Killers van ons leven | Supermarkt Voeding Tour
7: Snelle tips 6x | Supermarkt Voeding Tour
10KM & HALVE EN HELE MARATHON SPORTVOEDING ADVIES
De Marathon is de ultieme afstand. Maar niet voor iedereen. Kortere afstanden worden er ook gelopen in Rotterdam. Of het nou de halve is of de 10km of een andere afstand? No worries, wij hebben veel kennis en ervaring in huis. Dus: Wij gaan jou op weg helpen!

HALVE EN HELE MARATHON | GEBRUIK RONDOM TRAININGEN EN WEDSTRIJD?
VOOR: Een van de meest onderschatte, maar meest effectieve sportvoeding producten is de Carbo Loader. Wat mij betreft een must have voor halve en hele marathon lopers. Ik schreef een uitgebreid artikel over Carbo Loader en effectief koolhydraat stapelen. Dit product is te mixen in water of yoghurt. Het product dat bij sporters direct het gevoel oplevert: “Hee,… ik kan het veel langer volhouden”. Je gebruikt Carbo Loader bij zowel je duurtraining als bij de (halve) marathon. Zeer effectief. Je kan Carbo Loader ook bestellen via de webshop.
VOOR: Een deel van de sporters hebben problemen om voorafgaand aan een lange duurtraining of bij een wedstrijd een maaltijd te nuttigen. Het product waar we wellicht het meest trots op zijn is onze SportvoedingWebshop Sports Meal. Een maaltijd in vloeibare vorm, zeer lang energie geeft en super handig in gebruik is. Mix met water en klaar is je sportmaaltijd. Het unieke van Sports Meal zit in de lage glycemische index en de speciale koolhydraten – eiwitten mix. Twee jaar werkten wij aan het optimaliseren van de smaak. Het is een grote uitdaging om deze werkelijk unieke mix van eiwitten heerlijk te laten smaken. We zijn hierin meer dan geslaagd. De diversiteit aan eiwitten bestaat onder andere uit BCAA’s en de aminozuren Arginine, Alanine en Histidine. Ook bevat Sports Meal Tryptohane dat zeer geschikt is voor sporters.
VOOR: tussen je ontbijt en de start kan je nog een energy bar nemen. Maximaal tot 60 minuten voor de start.
TIJDENS: bij de halve marathon is mijn advies om 2 gel drinks mee te nemen. Deze kan je verdelen over de halve marathon. Je kan deze eenvoudig meenemen in een belt. Check hiervoor ons zeer ruime assortiment aan running belts en accessoires.
TIJDENS: bij de hele marathon bouw je de sportvoeding als volgt op: eerst vaste voeding; dus een Energy Bar (na een 45-60 minuten na de start). Omdat een energy bar lastiger te eten is dan vloeibare voeding en dit meer tijd kost, kiezen de ’snellere’ lopers vaak direct voor vloeibare voeding. Wist je trouwens dat we een uniek 3-repen concept hebben, met Fris. Zout. Zoet? Na de Energy Bar kies je voor de Long Energy Drink en daarna de Gel Drink. Neem je eerste Long Energy Drink 45-60 minuten na de start of 45-60 minuten na de eerste reep die je ingenomen hebt. Neem vervolgens weer 45-60 minuten later een Gel Drink en herhaal de inname van een Gel Drink iedere 45 minuten.
NA: Het wordt zó vaak vergeten, maar…. “Je bent zo goed als je laatste herstel”. Een bakje yoghurt/kwark met muesli of cruesli naderhand is in de verste verte niet zo effectief voor jouw herstel als een goede Recovery Drink. De praktijk wijst uit dat veel sporters niet tijdens het event, maar juist voorafgaand uitvallen. De duur van de trainingen stapelen zich op en de intensiteit gaat ook vaak omhoog. Ook al wil je veel trainingen verrichten in een lage hartslagzone: ongemerkt gaan veel sporters in een te hoge hartslagzone sporten. Als gevolg hiervan verloopt het herstel trager. Herstelvoeding is dan cruciaal. Naast Carbo Loader is Recovery Drink dan ook een basisproduct voor fanatieke hardlopers. Zowel na de wedstrijd als met name in de weg ernaar toe maakt Recovery Drink het verschil tussen je fit blijven voelen of het ervaren van ‘zware benen’. Recovery Drink bestaat uit een unieke mix van koolhydraten en onze Triple-Protein Matrix. Neem een Recovery Drink binnen 60 minuten na je training. Mix met water of melk en klaar is je top shake. Je zal het merken dat je veel sneller zal herstellen, dan wanneer je enkel voor basisvoeding kiest.

image007

DIET PROTEIN | GEWICHTSVERLIES EN SPIERBEHOUD
Het speelt een rol bij veel atleten: gewichtsverlies en toch spierbehoud. Wij ontwikkelden Diet Protein, een onvergelijkbaar product als het gaat om spierbehoud en gewichtsverlies. Je kan er een maaltijd mee vervangen of je kan het toevoegen aan je maaltijd of gebruiken als tussendoortje. Het product werd gelanceerd onder massale belangstelling van honderden sporters bij de Bioscoop CineStar Kinepolis in Enschede in 2015.

Je kan Diet Protein goed gebruiken in voorbereiding op je Rotterdam Marathon. Of uiteraard bij een van de andere afstanden.

image012

10 KM RUN
Is sportvoeding zinvol als je een 10km loopt? Goede vraag! In principe heeft je lichaam voldoende energie als je voorafgaand goed eet. Sportvoeding is dan niet nodig. Wel kan Diet Protein je helpen; op weg naar een wedstrijd waar je fit aan de start staat. Als het gaat om basisvoeding? Volg hierbij de richtlijnen zoals vermeld hierboven. De Gouden Richtlijnen van onze supermarkt tour video’s die wij maakten. Op die manier beschik je over voldoende energie voor een goede 10km.

RUNNING ACCESSOIRES | HOE NEEM IK DE SPORTVOEDING MEE?
En hoe sleep je de sportvoeding allemaal mee dan? Nou, vrij simpel. Wij bieden een totale range aan hoogwaardige Running Accessoires. We bieden in de markt het meest uitgebreide assortiment accessoires. Ook op dit gebied bieden wij alles, zodat je op en top kan presteren. Running Belts met 2 of 4 flesjes, elastic belts die met name bij de vrouwelijke lopers zéér geliefd zijn, startnummerbandjes, zodat je je mooie hardloopshirt spaart en gaatjes voorkomt en vele andere opties. Bekijk het gehele assortiment running accessoires of bekijk de video via deze link: Sportvoeding voor marathon lopers meenemen bij het hardlopen running

image013

DE BESTE SPORTVOEDING TEGEN DE BESTE PRIJS
Als nummer 1 in sportvoeding bieden wij 50 merken. Ons eigen merk SportvoedingWebshop.com is het resultaat van onze jarenlange ervaringen. Producten van de allerhoogste kwaliteit. Geen concessies! Doordat wij onze sportvoeding producten van ons eigen merk niet verkopen via winkels of andere tussenschakels of tussenpersonen, bieden wij altijd de laagste prijs. Het scheelt vaak 30-40-50% in prijs ten opzichte van bestaande merken. Met als uitgangspunt; de best mogelijke producten. Daarom durven wij dan ook te zeggen: De Beste Sportvoeding tegen De Beste Prijs. Shop online bij ons, of bezoek ons in de winkel en ervaar de kracht van live advies.