Hoe krijg je genoeg energie tijdens het hardlopen?


De twee belangrijkste energiebronnen hiervoor zijn koolhydraten en vetten. Van de koolhydraten is echter maar een beperkte hoeveelheid opgeslagen in het lichaam dus bij een inspanning van meer dan 90 minuten is het belangrijk deze aan te vullen.

 

Drinken
Het is belangrijk dat je tijdens het hardlopen voldoende drinkt. Dit zorgt voor een betere opname van energie en een gelijkmatige lichaamstemperatuur. Alleen water is hierbij niet voldoende omdat het geen energie levert en de mineralen die je verliest met zweten niet aanvult. Kies liever voor een isotone sportdrank zoals de PowerBar Isoactive. Die wordt namelijk goed door het lichaam opgenomen en voorziet je snel van energie.

Extra power

Merk je tijdens langere duurlopen dat je behoefte hebt aan extra energie? Je kunt dan gebruik maken van gels of een ´gel-alternatief´. Deze kunnen je een extra boost geven. Maar let op, deze kun je het beste eerst uitproberen tijdens een training.

Gels & gel-alternatieven

PowerBar heeft 2 type gels: de traditionele PowerGel, waar je water bij moet drinken en de HydroGel, die je in kan nemen zonder hier direct water bij te drinken. Vind je gels lastig of ben je op zoek naar afwisseling? PowerBar heeft ook alternatieven zoals de PowerGel Shots en de Performance Smoothie. Beide leveren dezelfde energie als een gel en zijn gemakkelijk in te nemen. Lees er meer over op de PowerBar website: www.powerbar.nl.

Kom langs op de Marathon Sport Expo

Voedingsadvies nodig? Meer weten over gels en gel-alternatieven? Of kennismaken met de nieuwste producten van PowerBar? We verwelkomen je graag bij de PowerBar-stand op vrijdag 8 en zaterdag 9 april tijdens de Marathon Sport Expo.